.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با تایید خبر از سوی یک نماینده و برای انتصاب بیست و دومین استاندار ؛
مجمع نمایندگان مازندران پس از« شهردار » به « سردار » رسید!
شمال نیوز : عضو مجمع نمایندگان استان مازندران توضیحاتی پیرامون انتخاب استاندار این استان در دولت دوازدهم و رایزنی نمایندگان برای معرفی گزینه به وزارت کشور ارائه داد......

شمال نیوز : بیست و دومین استاندار مازندران به زودی از سوی هیئت دولت انتخاب می‌شود. در رسانه ها و محافل سیاسی گزینه های متعددی برای جانشینی ربیع فلاح به گوش می رسد. با توجه به تشکیل دولت دوازدهم گزینه‌های متعدد بومی و غیربومی مطرح شده اند.

به گزارش شمال نیوز ، مجمع تنمایندگان مازندران که پیش از این مهدی عبوری ، شهردار مرکز استان ( که اکنون گزینه اصلی استانداری سمنان می باشد )  را برای تصدی استانداری مازندران معرفی کرده بود در اقدامی جدید یکی از سردار اصفهانی را به دولت معرفی نموده است .

عبدالله رضیان نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در رابطه با آخرین رایزنی ها پیرامون انتخاب استاندار مازندران در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان مازندران در جلساتی که برگزار کردند بر روی سه گزینه توافق داشتند؛ مهدی عبوری که به عنوان گزینه های  استان سمنان معرفی شده، مناف هاشمی که به عنوان استاندار گلستان در دولت دوازدهم منصوب شده است و دیگری سردار محمد اسلامی معاون وزیر دفاع که وی به عنوان گزینه نهایی از طرف مجمع نمایندگان برای استانداری مازندران به وزارت کشور معرفی شده است.

رضیان ادامه داد: در جلسه روز گذشته وزارت کشور با مجمع نمایندگان سردار محمد اسلامی به عنوان گزینه نهایی مجمع نمایندگان معرفی شد.

وی تصریح کرد: در استان مازندران با مشکلاتی از قبیل بالا رفتن نرخ مهاجرت به منظور کسب شغل رو به رو هستیم از جمله مهاجرت افراد تحصیل کرده به خاطر شرایط اشتغال نامناسب و مشکلات بخش کشاورزی چه در تولید چه درخود سازمان کشاورزی چه در عرضه محصول به بازار خصوصا تولید دو محصول عمده برنج و مرکبات و بحث صادرات مرکبات ، زیر ساخت های خود استان در بخش راه که بسیار ضعیف عمل کرده است.

وی ادامه داد: در استان مازندران در بحث گردشگری نتوانستیم از ظرفیت ها برای ارتقاء معیشت و درآمد زایی آنطور که باید استفاده کنیم، از سوی دیگر بحث پسماند از مهم ترین موضوعاتی است که ساماندهی نشده است و همچنین به خاطر شرایط اقلیمی امکان دفن زباله در محیط طبیعی نیست. لذا با توجه به تمام این مشکلات که در 4 سال گذشته پشت سر گذاشتیم استانداری می خواهیم که عملیاتی باشد و بتواند چالش ها و مشکلات استان را رفع کند .

عبدالله رضیان در پایان درباره معیار بومی بودن استاندار گفت: متاسفانه تقریبا صد در صد استاندارهای منتخب غیر بومی هستند و این نگاه دولت با گله مندی بسیاری از نماینده ها همرا بوده است اما با این وجود آنچه که مهم است اشراف یک استاندار به مجموع چالش های این استان است. هر چند وقتی استاندار جدید می آید تا بتواند به شرایط اشراف پیدا کند این مسئله زمان بر است و با تاخیر می تواند وارد عملیات شود.



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

باقریان جویباری 3 آبان 1396
با سلام
حال که تصمیم به آمدن استاندار غیر بومی هست چرا اسلامی؟
واقعا وقتی نماینده محترم به مهاجرت جوانان مازنی اشاره میکنند فردی را که قبلا توان مقابله با این پدیده در استانی دیگر را داشتند و یا رشد سریع سرمایه گذاری و صنعتی سمنان را به گونه ای فعال نمود که جهت مهاجرت ها معکوس شد.
آقای طاهری که اتفاقا از گزینه های تصدی این پست بوده بهترین گزینه برای استانداری مازندران می تواند باشد.
لطفا آدرس رشد استان را اشتباه ندهیم...
نا شناس 3 آبان 1396
متاسفیم برای همه نمایندگانمان که نتوانستند دولت را در نصب استاندار بومی راهنمایی های لازم را ارائه دهند
استان مازندران یک استانی است که نمی توان استانداران غیر بومی را در استان قرار داد اولین و بارز ترین دلیلش اینست که هماهنگی در سایر بخش های این استان مستلزم آشنایی کامل فرد است
دلیل دومش اینست که ما در استانی هستیم که هرگز نتوانستیم در بخش توریسم و گردشگری اهداف چشم انداز نوشته شده را محقق کنیم دلیل بارز آن هم نا بسامانی در مدیریت استانداری دول گذشته است و نتوانستیم به یک مدیر ماموریت چند ساله را بدهیم که مثلا از یک نقطه به نقطه دیگر در چه زمانهای باید به آن نقطه برسد من معتقدم حتی یک درصد هم پیشرفت نداشتیم
اما آقای عبـــوری می توانست علاوه براینکه وضع نابسامان ما را سامان ببخشد در مسئله توریسم ما را به نقطه هدف نزدیک و نزدیک تر کند من هنوز هم از نمایندگان مازندران خواهش می کنم و دست تک تک آنها را می بوسم که آقای عبـــوری را بعنوان گزینه نهایی مازندران به دولت معرفی کنند
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 3 آبان 1396
هیچکس نمی تونه جای دکتر مهدی عبوری را در کرسی استاندار مازندران پر کند. بزرگان و نمایندگان استان چرا هیچ اقدامی نمی کنند و آقای عبوری را بعنوان استاندار معرفی و انتخاب نمی کنند.
شهروند ساروي 3 آبان 1396
جناب آقاي دكتر عبوري شهردار محترم ، محبوب قلبهاي سارويها
لطفا از ساري نرويد. اگر پست و مقام دوست داريد شما كه لايق بالاترين مقام هستيد در اين شكي نيست ولي اگر عاشق خدمت به مردم شهر و ديار خودتان هستيد كجا واجب تر و نيازمند تر از مازندران بخصوص شهر ساري براي خدمت و رسيدگي و پيشرفت و جبران عقب ماندگيها
شما ثابت كرديد كه فرزند رشيد و برومند و دلسوز شهر و ديار خود هستيد و صد البته لايقتر و كاردان و مدير قاطع و عملگرا تر از هر كس ديگري هستيد.
شما ناجي شهر سار ي و مازندران هستيد.
لطفا پست استانداري سمنان رو قبول نكنيد و در شهر خودتان بمانيد.
رضا 3 آبان 1396
علی رغم اینکه بارها و بارها در همین سایت و در مطالب گوناگون،نظرات موافقان و مخالفان حضور شهردار ساری دکتر عبوری بر مسند استانداری،منتشر شده، ولی کو گوش شنوا؟
بارها گفته شد چون مازندران به علت عدم آشنایی مدیران ناکارآمد بر مسند تصمیم گیری و در زمان دلارهای دولتی،استان مظلوم ما از صنعت خالی و صنایعی هم که در استان مشغول بودند با سهل انگاری،نابود شدند.چرا؟
چون آقایان معتقد بودند در استانی که محل توسعه کشاورزیست،رشد صنعتی مفهوم ندارد!!
با چوب کشاورزی بر فرق صنایع فعال استان امثال نساجی کوبیده و این صنعت مادر را هم نابود کردند.
در چنین آشفته بازاری، یک مرد،پرچم توسعه صنعت توریسم و گردشگری را بلند کرده تا بر بلندای قله پیشرفت گردشگری،به اهتزاز درآورد،ساری، یزرگ روستای مرکز استان،در زمان آقای عبوری،بعد از چندسال تلاش،در 3سال پیاپی، کسب عنوان 5شهر اول گردشگری ایران،چیز کمی نبوده،
مرکز استانی که در شهرسازی نوین اثری از پیشرفت درآن نبوده،اکنون صاحب،بوستان بزرگ ملل، بانوان،مادر و زیباترین بوستان شمال کشور،بوستان ولایت شده است.زیرگذر میدان فرح آباد،زیرگذر ذغالچال، داراب، روگذر شهیدان رضایی،تجن،میانگذر شمالی و ...
اینهمه پیشرفت فقط در سایه اتحادشهرداری با شوراییان منتخب مردم ساری و تمامی دستگاههای ذیربط ممکن میباشد.این هنر مدیری جوان، متدین و آموخته مکتب ایثار و شهادت است.
دکتر عبوری به حتم پله های ترقی را طی خواهد نمود،ولی افسوس این فرصت سوزی دامن تصمیم گیران استان را خواهد گرفت و چه زود دیر میشود، سروسامان گرفتن استان،مهد دلیران،شجاعان،علما و فرهیختگان مازندران.
خدا کند،خدا کند اینبار مهاجرت دکتر عبوری،بسان مدیران موفق گذشته ساری،مرحوم کردان،طولانی نشود.خدا کند دیر نشود.
محسن 3 آبان 1396
این همه بومی بودند چه گلی بر سر ما زدند
نا شناس 3 آبان 1396
این همه بومی بودند به ویژه دوران چندین ساله اقای فلاح چه گلی بر سر ما مازندرانیها زدند
مهندس علی 3 آبان 1396
ایشان به مهاجرت افراد تحصیل کرده اشاره نمودند و نه مهاجرت جوانان ! برای جوانان در استان مازندران کار بسیار است البته اگر اهل کار باشند . کارهای فنّی در امور عمرانی بسیار است لیکن متأسفانه جوانان جویای کارهای دفتری با دستمزد زیاد هستند . آنچه در مازندران با کمبود آن مواجه می باشیم افراد کاردان و با تجربه است که در رأس ادارات و تصمیم گیری ها قرار گیرند .
نا شناس 3 آبان 1396
ای کاش عبوری میشد و آقایون سنگ اندازی نمی کردن - تو این دوره کوتاه - تا یک غریبه بیاد بفهمه چی به چیه - 4 سالش تموم شده
نا شناس 3 آبان 1396
واقعا صد حیف که نگذاشتن عبوری بمونه و برای مازندران تحول ایجاد کنه
این آقا تا بخواد مشکلات استان متوجه بشه این چند سال هم تموم شده و استان به همین منوال میگذره
البته حق خودمون همینه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.